Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?
ROZUMIEM

Harcerska Akcja Zimowa Drużyn Powiatu Drawskiego

• Napisane przez  Harcerze

Harcerze z powiatu drawskiego wybrali się na wyprawę do Krakowa. Co tam robili i jak spędzali czas? O tym w relacji poniżej samych harcerzy.

Jak informują zimowisko było udane. W kilka dni zwiedzili wiele ciekawych miejsc. Była to dla nas okazja żeby dowiedzieć się troszkę o Krakowie, jak i o więźniach obozu Auschwitz-Birkenau.  W czasie, kiedy w rodzinnych stronach żywioł wiatru mocno dawał o sobie znać, młodzi mieli szczęście cieszyć się harcerską przygodą i swoją obecnością na południu Polski. W Wyprawie wzięły udział 27 WDH „Pestki”, DH NS „16 Azymut” i 8 WDH „Ogniki”.

SOBOTA - Żądni atrakcji opuszczamy naszych bliskich. Zaczynamy harcerską przygodę.Jedziemy na południe Polski super autobusem PKS użyczonym dzięki życzliwości Starosty Stanisława Cybuli. Plany bogate. Za sobą mamy wiele wspólnych biwaków, nocowań, rajdów…Pierwsze nasze ZIMOWISKO. Wyruszamy TROPAMI HISTORII do magicznego Krakowa. Podróż minęła bardzo szybko.  Zatrzymywaliśmy się tylko na kilku MOP-ach.

NIEDZIELA - Kraków jest nasz!!!  Braliśmy udział w zwiadzie harcerskim - tropiliśmy historię na Wawelu. Byliśmy w Komnatach Królewskich, oglądaliśmy Wawel Zaginiony, w kryptach Katedry Wawelskiej,  wystawie poświęconej Sztuce Wschodu, wypowiadaliśmy życzenia przy Dzwonie Zygmunta. Po pysznym obiedzie braliśmy udział we Mszy Św. w Centrum Resurrectionis dzięki gościnności Ojców CR, wspólnie śpiewając.

PONIEDZIAŁEK - Zdobyliśmy Kopiec Kościuszki! Wystawa stała poświęcona Tadeuszowi Kościuszce jest dla nas opowieścią o uniwersalnym, ponadczasowym, wielkim bohaterze. To multimedialna i interaktywna opowieść o „Hektorze” polskiej sprawy narodowej i państwowej, transkontynentalnym obrońcy wolności, o międzynarodowym autorytecie i symbolu niezłomności, o przyjacielu ludzkości, o człowieku, który swoje prywatne szczęście podporządkował służbie. O symbolu ciągłości Polskiego państwa i narodu, o człowieku, który swoje prywatne szczęście podporządkował służbie. O symbolu ciągłości Polskiego państwa i narodu. Mieliśmy okazję porównania panoramy Krakowa z Kopca Kościuszk, z panoramą z Wawelu.

WTOREK - Pamiętamy o ofiarach II Wojny Światowej. Udaliśmy się do Auschwitz-Birkeanau. Na terenie obozu koncentracyjnego spędziliśmy 3 godziny w wielkiej zadumie, poznaliśmy historię obozu zagłady. Ujrzeliśmy urywki z życia osób które tam przebywały. Było dużo emocji, na które byliśmy wcześniej przygotowani.

Nasz wielki Polak Jan Paweł II. W Wadowicach odwiedziliśmy Papieską Parafię Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, jak i Dom Rodzinny naszego polskiego Papieża. Pląsaliśmy i zagraliśmy w przygotowaną przez kadrę mini-grę. Następnie zjedliśmy obiad a po obiedzie przyszedł czas na smaczne kremówki.

ŚRODA - Zjedliśmy ostatnie wspólne śniadanie, następnie pakowanie, porządki w pokojach i pomieszczeniach wspólnych. Około 11 jechaliśmy już tramwajem na Stary Rynek. Mieliśmy czas na zwiedzanie, zakup pamiątek i zdjęcia. Przed podróżą warto się posilić. Po obiedzie spacer, apel końcowy  i harcerska zabawa w oczekiwaniu na nasz autobus. Pożegnaliśmy się z Krakowem, wyruszyliśmy w drogę do domu planując kolejne wspólne przedsięwzięcia.

CZWARTEK

• Godz.1:00- Nasza podróż autobusem dalej trwa!
  • Godz.3:00- Pestki opuszczają wesoły autobus.
  • Godz.3:30- Ogniki i Azymut opuszczają autobus. To koniec naszej ciekawej przygody.