Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?   
ROZUMIEM

Jak powinno się wykonywać ćwiczenia na dolne partie ciała?

  • Napisane przez  Artykuł sponsorowany
Jak powinno się wykonywać ćwiczenia na dolne partie ciała?

Nogi i pośladki to obszary, na których wzmocnieniu skupia się wyjątkowo liczna grupa osób podejmujących regularne treningi. Jest to związane zarówno z chęcią utrzymania atrakcyjnego wyglądu, jak i zapewnienia sobie mobilności przez wiele lat. Warto wiedzieć, w jaki sposób prawidłowo ćwiczyć dolne partie ciała, a także zapoznać się z informacjami dotyczącymi ich budowy.

Mięśnie pośladkowe, czyli siłacz numer jeden

Niekiedy język lub żwacze określane są błędnie najsilniejszymi mięśniami w ciele. Tytuł ten należy się bezapelacyjnie mięśniom pośladkowym. Tak naprawdę jest to duża grupa mięśni składające się z trzech elementów: mięśnia pośladkowego wielkiego, średniego i małego. Najbardziej rozpoznawalny jest oczywiście mięsień pośladkowy wielki. To on wpływa na kształt pośladków i wzbudza największe zainteresowanie wśród trenujących osób. Odpowiada też za wyprost w obrębie biodra, natomiast pozostałe mięśnie zajmują się obrotem uda.

Mięśnie dwugłowe uda, czyli najważniejszy zginacz

Mięśnie dwugłowe uda są mniej rozpoznawalne niż mięśnie czworogłowe, choć odgrywają dużą rolę w ludzkim ciele. Odpowiadają za zginanie i rotowanie stawu biodrowego oraz kolanowego. Pełnią również funkcję przywodziciela uda i wspomagają obracanie nóg. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj – https://www.mediaexpert.pl/lp,atlas-cwiczen-dwuglowe_uda_i_posladki.

Dlaczego warto ćwiczyć dolne partie ciała?

Regularne ćwiczenia na dolne partie ciała przynoszą wiele korzyści. Istotny jest oczywiście aspekt wizualny – w ten sposób można wysmuklić łydki i uda oraz zwiększyć widoczność mięśni. Jędrne nogi i pośladki są mniej narażone na powstawanie niepożądanego cellulitu. Oczywiście atrakcyjny wygląd sylwetki to nie wszystko. Ćwiczenia na te partie ciała powinny być wykonywane szczególnie przez osoby, które sporo czasu poświęcają na treningi pleców czy na rzeźbienie górnych partii ciała. Zaniedbanie dolnych partii mogłoby sprawić, że cała sylwetka prezentowałaby się dość komicznie. Trening nóg i pośladków jest więc istotny w kontekście chęci zachowania odpowiednich proporcji ciała. Oczywiście kolejny argument przemawiający za systematycznymi ćwiczeniami to ten związany ze wzmocnieniem mięśni. Ćwiczenia siłowe w najlepszy sposób wzmacniają kolana i stawy, zapewniając ochronę przed kontuzjami w trakcie treningu wysiłkowego.

Wskazówki dotyczące ćwiczeń na dolne partie ciała

Przed rozpoczęciem treningu na dolne partie ciała należy zapoznać się z kilkoma wskazówkami. Tak samo jak każdy trening, ten również musi być poprzedzony rozgrzewką. Może ona obejmować rozciąganie, podskoki lub jazdę na orbitreku bez obciążenia. Ćwiczenia należy wykonywać przy zachowaniu odpowiedniego tempa oraz liczby powtórzeń w serii. Nie wolno zapominać o regularnym oddechu. Czynnik ten nadaje tempo treningowi. Po skończonych ćwiczeniach trzeba wykonać rozciąganie, które jest nie mniej istotnym elementem niż rozgrzewka.

Jakie ćwiczenia na dolne partie ciała są najlepsze?

Ćwiczenia na dolne partie ciała powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości osoby ćwiczącej. Do wyboru są te możliwe do przeprowadzenia z użyciem sprzętu i obciążenia, jak również bez. Popularne i proste ćwiczenia bez sprzętu to m.in. unoszenie bioder w górę czy hamstring walkout. Osoby korzystające z akcesoriów sportowych mogą zdecydować się np. na martwy ciąg z gumą czy uginanie nóg z hantlem w leżeniu.

Dodatkowe informacje

  • .:
Powrót na górę

Moje konto

Współpracujemy

           

Zostań promotorem

Więcej